(For English see below)
Update: 21/7/2021
Wij worden overspoeld met vragen over de COVID-19 vaccinatie en de registratie hiervan waardoor de wachttijden aan de telefoon enorm hoog oplopen en de reguliere zorg die wij willen bieden eronder komt te lijden.
De vragen die wij het meest krijgen willen wij hier graag beantwoorden zodat u niet onnodig hoeft te wachten.
- In uitzonderlijke gevallen kunnen wij een QR-code voor u maken. Dit kan als:
– U volledig bij ons in de praktijk bent gevaccineerd en u de gegevens niet in uw MijnRIVM kan zien
– U een bewezen COVID-19 infectie heeft doorgemaakt en hierna 1 vaccinatie bij ons in de praktijk heeft gehad
Als dit voor u het geval is willen wij u vragen een E-consult te sturen via onze website en uw situatie te beschrijven. Dan krijgt u via de mail een reactie, waar mogelijk inclusief QR-code als PDF.
Wij willen u vragen hier niet over te bellen, zoals hierboven aangegeven loopt hierdoor de wachttijd ontzettend op en kunnen wij mensen met medische problemen minder goed helpen. - Door de oplopende hoeveelheid COVID-19 infecties hebben wij er voor gekozen om bij ons in de praktijk weer een mondkapje te dragen. Wij willen u vragen dit ook te doen.
- Het ziet er naar uit dat wij ook een QR code kunnen genereren voor mensen die in het buitenland zijn gevaccineerd. Mocht dit voor u het geval zijn willen we u ook vragen dit via een E-consult aan te geven. In dit geval hebben we de data van de vaccinaties nodig, batch codes en naam van het vaccin.
Als u toch nog een vraag heeft willen wij u vragen ook eerst op de websites te kijken van het RIVM en GGD Amsterdam.
Als u een vraag heeft over de CoronaCheck app, bijvoorbeeld omdat uw vaccinatie niet zichtbaar is in MijnRIVM of de CoronaCheck app zelf kunt u hun helpdesk bellen: 0800 1421 of een kijkje nemen op hun website.
Wij willen u uiteraard graag helpen met uw vraag over het vaccin maar op het moment moeten mensen met medisch (dringende) problemen erg lang wachten. Wij doen ons best iedereen zo goed mogelijk te helpen maar hopen ook op uw begrip dat dit niet de reguliere zorg in de weg mag staan.
Bedankt voor uw begrip.
We are being overwhelmed with questions regarding the COVID-19 vaccine and QR codes. This causes a long waiting time on our phonelines which means that people who need medical attention are waiting very long.
We’ll try to give answers to the most frequently asked questions here so you don’t have to wait unnecessarily.
- In some situations it is possible for us to make a QR code for you. This is possible when:
– You’ve been fully vaccinated in our practice and you can not see your vaccinations in MijnRIVM/CoronaCheck app (for example because you don’t have a BSN and therefore no DigiD)
– You’ve had a proven COVID-19 infection and received one vaccination from us in the practice.
If this is the case for you we would like to ask you to send us an E-consult through our website in which you can describe what the situation is for you and we’ll look at it as soon as we can. Please do not call us for this because like mentioned before this is causing long waiting times on the phone at the moment. - We’ve decided to start wearing masks in our practice again due to the increasing amount of infections in Amsterdam/the Netherlands. We would like to ask you to do the same.
- It’s looking like we can also provide a QR code for you if you’re vaccinated abroad. If this is the situation for you, also send us an E-consult through the website in which you describe your situation and we’ll need the name of the vaccination, batch codes and the dates of vaccination. We will then get back to you with what we can do.
Of course we want to help everybody with their questions, also about the vaccine but at the moment the lines are so busy that it’s standing in the way of the medical care we would like to provide. We are working really hard to attend to everybody in a timely fashion.
There’s also more information available at the website of the RIVM and GGD Amsterdam
If you have a question about the CoronaCheck app, for example because your vaccinations are not visible please contact their helpdesk on 0800 1421 or have a look on their website.
We thank you for your understanding.
INFORMATIE over COVID-19
(for English, see below)
Update 30-04-2021
Wij raden u nog steeds aan, in lijn met de informatie van het RIVM, om bij milde verkoudheidsklachten of hoesten thuis te blijven. U hoeft hiervoor niet te bellen. Als de klachten verergeren of u krijgt koorts (temperatuur hoger dan 38°C), dan kunt u ons bellen. Voor meer informatie kijk op: https://www.thuisarts.nl/nieuw-coronavirus/ik-denk-dat-ik-nieuwe-coronavirus-heb
Wij willen u ook vragen om alleen op uw afspraak te komen. Ook is het fijn als u op tijd komt. Niet te laat maar dus ook niet te vroeg.
Houd onze website in de gaten voor de meest recente ontwikkelingen met betrekking tot onze praktijk.
Bedankt voor uw begrip. We doen ons uiterste best om binnen de huidige omstandigheden de best mogelijke zorg te leveren.
INFORMATION regarding COVID-19
In line with the policy of the RIVM we recommend that in case of mild coldsymptoms or a cough you stay at home. You do not need to contact us for this. If your symptoms worsen or you get a fever (temperature of 38°C or higher) then contact us.
We would like to ask you to come to your appointment alone.
Also please come to your appointment on time. So not too late, but also not too early.
The most recent information regarding changes in our policy can be found on this website.
Thank you for understanding. We’re working hard to give the best possible care under the current circumstances.