Expertisecentrum

De praktijk heeft en ontwikkelt speciale expertise voor een aantal gezondheidsproblemen.

Dit houdt in dat één of meer artsen een aandachtsgebied ontwikkelen. We werken tenslotte met een heel aantal huisartsen in de praktijk en kunnen dus de taken verdelen.

We maken voor de kennis gebruik van de Standaarden van het Nederlands Huisarts Genootschap, van richtlijnen voor medisch spedialisten, richtlijnen uit de internationale literatuur en ervaring die in de eigen praktijk de afgelopen decennia is opgedaan.

Hiermee werken we aan optimale zorg voor onze patiënten en kunnen mogelijk meer bieden dan “standaard” wordt aangeboden, bovendien is dan soms verwijzing naar de tweede lijn niet nodig.

U kunt hierbij denken aan:

Over onderstaande expertises volgt nog nadere informative op de site:

• Anticonceptie inclusief koperspiraal, Mirena en Implanon
  • Chirurgische verrichtingen zoals wratten, moedervlekken, talgcystes (atheroom), slijmvliescystes aan de binnenkant van de lip (mucocèle), huidfliebers, maar ook ingegroeide teennagels, huidflapjes bij de anus (mariske), te strak zitten toompje bij de tong of de penis, vetbulten (lipoom), etc etc
  • Depressieve klachten en somberheid
  • Eetstoornissen zoals anorexie en/of boulemie
  • Eye Movement Desensitization and Reprocessing  (EMDR) therapie
  • Hiv en Aids
  • Obstipatie klachten
  • Palliatieve zorg rondom het levenseinde
  • Seksuele klachten zoals pijn bij geslachtsgemeenschap
  • Seksueel overdraagbare aandoeningen (SOA’s of STD’s)
  • Stoppen met roken
  • Suikerziekte
  • Vaginale afscheiding in alle soorten
  • Ziekten uit de tropen

Natuurlijk behandelen we ook alle andere in de huisartspraktijk voorkomende ziekten en problemen!